28 Haziran 2015 Pazar

Basketbol Terimleri ve anlamları - W-X-Z

WALKING : Dribbling yapmadan topu taşımak, yürümek.

WARM-UP : Isınma.

WEAK SIDE : Zayıf veya topun olmadığı taraf.

WEAVE : Örme.

WEEDING OUT : İhtiyaç duyulmayan veya iyi olmayan oyuncunun takımdan elenmesi.

WHEEL AND DEAL : Top ile çeşitli hareketler yapıp pas verme.

WHEELCHAIR BASKETBALL : Tekerlekli sandalye ile oynanan basketbol.


WING MAN : Kanat adamı.

WNBA : Amerikan Bayanlar Ulusal Basketbol Ligi. Bayanlar Profesyonel Ligi.

X ‘ S AND O ‘ S : Koçların diyagramlar çizerken kullandığısemboller. “X” savunma oyuncusunu, “O” hücum oyuncusunu gösterir.

ZEBRA : Hakem. (Amerika’da giydikleri t- shirtlerinden dolayı)

ZONE DEFENSE : Alan savunması.

ZONE OFFENSE : Alan savunmasına karşı yapılan hücum.

ZONE PRESS : Baskılı alan savunması.

ZONE TRAP : Topun belli bir yere sürülüp sıkıştırma yapılan bölge

7 yorum:

  1. Basketbol terimlerinin anlamlarını paylaşmanız çok güzel oldu. Dribbling nedir jump ball nedir steps nedir bunları da yazarsanız seviniriz. Yazılarınızın devamını heyecanla bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi bir terimler sözlüğü olmuş. Harflerle ayırmanız da terimleri bulmamız açısından oldukça iyi olmuş. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Basketbolla ilgili paylaştığınız bu terimler çok işime yaradı.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler kaliteli paylaşımlarınız için

    YanıtlaSil
  5. Nba maçlarını sayenizde anlayarak izleme fırsatı buldum. İngilizceyi orta seviye bildiğim için basketbol terimlerini bilmiyorudum. Benim için bilgilendirici oldu.

    YanıtlaSil
  6. bu aralar nba 2k19 a sarmıştım orda da bu terimlerin çoğu bulunuyor bazılarını bilmiyordum şimdi öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
  7. bunu paylaşmanız benim için çok güzel benim pek aram yoktur basketbol ile ama severim futbol gibi olmadığı için ön bilgi kazanmış oldum sizin sayenizde, ara ara unutunca girip bakıyorum :)

    YanıtlaSil